כיצד תעריכו איזו תוכנה לשליטה על כיתה היא הטובה ביותר בשוק?

בזמן האחרון אנו עדים לתופעה מצד חברות המשווקות פתרונות תוכנה לשליטה על כיתה, אשר יוצרות מצג שווא לגבי יכולות המוצר שלהן ומורידות מערכן של התוכנות המתחרות.

ברור לנו כי אין ביכולתכם לבדוק מי צודק ומי טועה, למי המוצר האיכותי יותר ולמי היכולות העשירות יותר ולכן, אתם מסתמכים על השורה התחתונה שהיא – המחיר.

הרי ברור לכולנו, שאם נבקש לרכוש רכב חדש לא נסתפק לבדוק רק את מחירו, אלא נברר גם מאיזה דגם הרכב, מה הן היכולות והביצועים שלו, מי היצרן, האם יש לו ממליצים ועוד. המחיר גם הוא אומר הרבה על איכות הרכב ומעיד על איכות החלקים, טיב השירות, הבטיחות.

עד היום תוכנות לשליטה על כיתה היו עבורכם כמו בקבוק מים: זה לא באמת משנה אם תקנו בקבוק מים של מי עדן, נביעות או עין גדי – זה הרי רק מים, לכולם יש את אותו הטעם, ריח, רק לבקבוק יש צורה קצת שונה.

אנחנו, בחברת Greenware Technologies, מבינים את עמדתכם ומעוניינים לעזור לכם להבין מדוע תוכנות שליטה לכיתה אינן כמו בקבוק מים, אלא יותר כמו רכישת רכב – רק הרבה יותר זולות.

  1. ממשק המשתמש עם הפנים למורה

ממשק המשתמש צריך להיות פשוט וקליל לקהל היעד שלו – המורים. הם אלו שמשתמשים בתוכנה באופן יומיומי ולכן חשוב שהיכולות הבאות יהיו פשוטות ונגישות עבורם:

o        כפתור שמאפשר הצגת מסך המורה לכל התלמידים.

o        כפתור שמאפשר הצגת מסך אחד התלמידים לכל שאר הכיתה.

o        כפתור שמאפשר נעילת העמדות של כל התלמידים בכיתה או של מסכים נבחרים.

o        כפתור שמאפשר החשכת מסכים ונעילת העמדות.

o        כפתור להצגת סרטי וידאו לכל הכיתה.

o        ניטור אחר המסכים של התלמידים בגדלים נוחים שניתן להבחין בפעולות התלמידים.

o        כפתור שליחת קבצים למחשבי התלמידים בצורה נוחה.

o        כפתור לחסימת אתרי אינטרנט עפ"י רשימות שחורות/לבנות או חסימת מוחלטת של הגלישה.

 

2 1

 

  1. כפתורים זה לא הכל, נדרשות יכולות

מאחורי הכפתורים צריכות לבוא יכולות והן חייבות להיות בעלות איכות גבוהה על מנת שהשליטה בכיתה תהיה אפקטיבית וזורמת:

o        כשהמורה מציג את המסך שלו ליתר הכיתה, התצוגה אצל התלמידים צריכה להיות שוטפת, ללא עצירות או עיכובים. הצגת אתרי אינטרנט, מצגות עם מולטימדיה ושימוש בתוכנות עם אובייקטים בתלת מימד יופיעו בהתאמה מלאה בין מחשב המורה למחשבי התלמידים, אחרת השליטה של המורה מאבדת את האפקטיביות שלה.

o        כשתלמיד מבקש את עזרת המורה, ההשתלטות חייבת להתבצע במהירות וכך גם העבודה המרוחקת. למורה צריכים להיות כל הכלים האפשריים לעזרה: העברת קבצים ממחשב המורה לתלמיד בגרירה (Drag-n-Drop), ביצוע פעולות במחשב המורה והתלמיד בו זמנית, צילום מסך בלחיצת כפתור ועוד.

o        על כל אותן יכולות לעבוד ברשת קווית ורשת אלחוטית ללא יוצא מן הכלל וללא שינוי של הגדרות מצד המשתמש. מבחינת נקודת מבטם של המורים, הם הגיעו ללמד ולא משנה להם היכולות הטכניות של התוכנה – הם רוצים שהיא תעבוד. נקודה.

o        באותו אופן, כל יתר היכולות חייבות לעבוד ללא דופי בכל סביבות העבודה: בין אם מדובר בחסימת אתרים בכל הדפדפנים הקיימים כיום בשוק ולא רק Internet Explorer ובין אם באפשרות לראות את מסכי כל התלמידים ולשנות את גדלי התצוגה לפי הצורך.

3

 

  1. יכולות טכניות

o        תאימות לכל מערכות ההפעלה הינה איכות נדרשת וחשובה מאין כמוה. נדרש שלא יהיה הבדל בין גרסה לגרסה עבור מערכת הפעלה ב-32bit לבין-64bit. תארו לעצמכם מצב בו הקמתם מעבדת מחשבים חדשה עם מערכת הפעלה 32bit וכעבור חודש אתם מבינים שיש לשדרגה ל-64bit כדי שתתאים לדרישות הגוף בו אתם עובדים. בוודאי שלא תרצו לרכוש תוכנה לשליטה על כיתה חדשה.

o        בבתי ספר שבבעלותם מספר כיתות מחשבים, יש צורך בשליטה מרכזית של מנהל המחשובכדי שיוכל לבצע בקרה ושליטה מרכזית על כל העמדות שתחת אחריותו. כמו כן חשוב שיוכל לספק עזרה למורים שנתקלו בבעיה כלשהיא ולבצע פעולות תחזוקה כמו: התקנת תוכנות באופן מרוחק, כיבוי והדלקה של מחשבים, קבלת רשימת מלאי (Inventory) של התחנות ועוד.

o        עם הזמן ניתן לראות כי יותר בתי ספר מאבזרים את כיתות הלימוד שלהם במחשבים ניידיםומטמיעים  למידה באמצעות מחשב כדרך עיקרית. כיתות לימוד ניידות מהוות אתגר לתוכנות השליטה על כיתה, שעד כה המחשבים היו סטאטיים בכיתה וכעת הגדרת הכיתה הפכה להיות דינאמית לחלוטין: המורה שולט בכל פעם בסט אחר של מחשבים. תוכנת השליטה חייבת להכיר בתצורת הכיתה הדינאמית ולאפשר יכולות בחירת תלמידים עפ"י הצורך.

o        על מנת להקל על עבודתו של מנהל המחשוב בבית הספר, תוכנת השליטה לכיתה חייבת להכיל יכולת הפצה מרכזית, הן של התוכנה עצמה והן של הגדרות מיוחדות. יכולת זו מאפשרת לבצע את כל פעולות התחזוקה בתוכנה מעמדת הטכנאי.

4

 

  1. יכולות נוספות הן פלוס גדול

כיום תוכנות שליטה על כיתה חייבות להכיל גם יכולות חדשות שיש בהן כדי להוסיף ערך רב לתלמידים ולהעשיר את תכני השיעור, אם רק משקיעים מעט מאמצים ללמוד אותם וליישמם במהלך השיעור.

עריכת סקרים מיידים

חלוקת הכיתה לקבוצות למידה עצמאיות

שליחת קבצים ואיסופם ממחשבי התלמידים

הקלטת מסך המורה בעת הקרנה

אישור ו/או מניעת עבודה בתוכנות

שרטוט על גבי לוח (White Board)

רישום תלמידים בכיתה

עריכת בחינות אמריקאיות

יכולות שליטה על הסאונד במחשבי התלמידים

5

 

לסיכום, ברור לנו שלרובכם לא קיימת האפשרות לבצע בחינת מוצרים מעמיקה, אך אנו מקווים שהצגנו לכם באמצעות ארבעת הנקודות שלעיל את היכולות החשובות שיהיו בתוכנת שליטה לכיתה ושבאמצעות מאמר זה תוכלו לקבל את ההחלטה הנכונה ותרכשו את ה"רכב" הטוב ביותר.

חברת Greenware Technologies מטמיעה ומיישמת פתרונות תוכנה ייחודיים המאפשרים חיסכון והתייעלות בתחום המחשבים וכן השומרים על איכות הסביבה. בין הפתרונות: מולטיפוינט סרבר – חיסכון בהקמת כיתות מחשבים, תוכנת שליטה על כיתה – התוכנה הטובה בשוק ובעלת היכולות המתקדמים ביותר